prÁZDNINOVÉ LÉTO 2014 - CESTA KOLEM SVĚTA

VELKÁ PRÁZDNINOVÁ SOUTĚŽ
pro všechny předškoní děti (i ty, co nenavštěvují BC V zahradě)

Pravidla:

  1. Vždy v neděli bude na www.vzahrade.cz zveřejněn aktuální “domácí“ úkol na nasledující týden
  2. Splněné úkoly lze do Bybycentra V zahradě nosit vždy od pondělí do pátku, od 7.00 – 17.00, v pátek jen do 12.00.
  3. Za splnění úkolu obdrží dítě slosovatelnou kartičku
  4. Další slosovatelne kartičky získají děti buď splněním bonusových otázek nebo přímo děti, navštěvující naše baby centrum. Každy den zde budou děti plnit denní úkoly, za které obdrží další slosovatelné kartičky. Čím vice kartiček, tím větší šance na výhru J
  5. Losování týdenních ukolů bude vždy v pátek odpoledne a jméno výherce bude zveřejněno na www.vzahrade.cz, cena k vyzvednuti přímo v Baby centru V zahradě.
  6. Losování o hlavní cenu soutěže – jízdu v limuzíně Hummer až pro 10 osob s občerstvením z restaurace Krokodýl – bude za účasti zástupce městské části Prahy 21 poslední prázdninový týden

 

 

PRÁZDNINOVÉ LÉTO 2014 - CESTA KOLEM SVĚTA - Týdenní program

změna programu vyhrazena


Datum Téma
1.7.-4.7. Česká republika
7.7.-11.7. barevná Evropa
14.7.-18.7. do Ameriky za indiány
21.7.-25.7. u protinožců – Austrálie
28.7.-1.8. divoká Afrika
4.8.-8.8. tajemná Asie
11.8.-15.8. přes oceán až k polu
18.8.-22.8. výprava do vesmíru
25.8.-28.8. zpátky doma

 

 


PRÁZDNINOVÝ CENÍK - PREMANENTKY  na 5, 10, 15, 20 dní

PŘI ZAKOUPENÍ PERMANENTKY DO 15.5. SLEVA 15%

Uhrazený počet dní je možné vybrat v průběhu celých prázdnin.

počet týdnů/dnů docházky

v období červenec-srpen

1 týden/

5dnů

2 týdny/

10 dnů

3 týdny/

15 dnů

4 týdny

měsíc/20dnů

polodenní (7.30 - 12.30 nebo 12.30 - 17.30)

2000,-Kč

3500,-Kč

4500,-Kč

5500,-Kč

do 15.00 (7.30 - 15.00)

2400,-Kč

4300,-Kč

5800,-Kč

6600,-Kč

celodenní (7.30-17.30)

2900,-Kč

4900,-Kč

6700,-Kč

7500,-Kč

 

Ceny stravného: dopolední 75,- Kč, do 15.00 85,- Kč, celodenní 95,- Kč, pitný režim zajištěn

Jednorázové platby za docházku: polodenní 490,-, do 15.00h. 590,-, celodenní 690,- Kč, případně hodinově 150,-/h

Před započetím docházky je nutné zaplatit zvolený paušál. Nevyčerpané dny se nepřesouvají do září ani se poměrná částka nevrací. Z důvodu plánování kapacity personálu a stravy prosíme o alespoň PŘEDBĚŽNOU REZERVACI na adresuskolka@vzahrade.cz (prosíme uveďte jméno dítěte, jeho věk a kontakt na sebe a předpokládanou docházku).

PERMANENTKY JSOU NEPŘENOSNÉ!

 

DENNÍ PROGRAM (ORIENTAČNÍ)

 

Čas Aktivita

7.30 – 9.00

příchod, volná hra (herna)

9.00 - 9.15

rozcvička

9.15 - 9.30

ranní tématické povídání

9.30 – 9.45

dopolední svačina

9.45 -10.15

program (tvorba, hry, soutěže,…)

10.15 -11.45

pobyt venku, procházky

12.00 -12.30

oběd

12.30 -14.00

klidový režim - předčítání pohádek, relax.hudba, případně spánek

14.00 14.30

herna, příprava na svačinu

14.30 -15.00

odpolední svačina

15.00 -17.30

volná hra (herna nebo zahrada)

 

Náplň jednotlivých týdnů

Téma: cesta kolem světa

Cíl:      1) seznámit děti s mapou a s jinými národy (státy, zvyklostmi)

            2) rozvíjet kreativitu, fantazii skrz výtvarnou, ale i dramatickou tvorbu

            3) zabavit, pobavit, zaujmout dětiJ

            4) spolupráce s druhými dětmi, rozvíjení komunikace, pozornosti

           

Po celou dobu bude vyvěšena velká mapa, kde si budeme zvýrazňovat, kde jsme všude byli. Okolo ní budeme vyvěšovat koláže a obrázky, které vyrobíme tematicky ke každé zemi (na velké čtvrtky jako nástěnky). Každé odpoledne by mělo probíhat shrnutí dětí, co si pamatují, co se jim líbilo, co by ještě chtěli znovu opakovat apod.

 

 

1.   TÝDEN – ČESKÁ REPUBLIKA

 

Pomůcky: obrázky se symboly, jablíčka, písničky české na CD, záclony, dětské prstýnky, malé květináčky

 

Artefakt: české vlajka

 

Nápady:

·      pečení české buchty

·      česká svatba, přes týden příprava

·      čtení českých pohádek

·      na obrázcích děti seznámit s českými kroji

·      naučíme se Kalamajku

·      typické básničky s tanečky – Tluče bubeníček apod.

·      ukázka českých řemesel 

·      dechovky

·      naučíme se zlata brána otevřená a další české hry s říkankami

·      výroba – vajíčko, květináčky, mísa českého ovoce

·      různé pohybové hry

·      relaxace na Vltavu od Smetany a také artefiletika na téma Jsem čech

 

2.   TÝDEN - DIVOKÁ AFRIKA

Pomůcky: africká hudba + rádio, plechovky, zátky, rýže, prázdné flaštičky od šamponů a krémů, obrázky afrických zvířat, lidí a všeho, co symbolizuje Afriku (sluníčko, moře, poušť..)

 Až se děti sejdou, tak se budou seznamovat s mapou. Popovídáme si o tom, kdy se s mapou setkaly, jak moc ji znají, jak chápou, co je stát a co je národ (samozřejmě hlavně se staršími dětmi). Také které národy znají, kde všude byly apod.

 

Oznámíme dětem, že cestujeme do Afriky. Ukážeme obrázky nejen přírody, zvířat, ale i lidí, zvyklostí apod. Ukážeme ji na mapě. Pustíme hudbu a naučíme se společně taneček afrických domorodců, aby nás k sobě do Afriky vůbec pustili. Předtím můžeme vyrobit hudební nástroje, abychom je mohli použít při tanečku. (Vedoucí by mohli být stylově převlečení), nejlepší by bylo použít všechny možné prvky, aby se děti do Afriky, co nejvíce vžily, ale poté i pamatovaly. Důležitý je zážitek s Afriky a né vědomosti, které hrou získají.

 

Nápady:

  • každý den se soustředit na jiné africké téma, jeden den zvířata, poté poušt, další den domorodci apod.
  • chce to hodně obrázků
  • stopování domorodců – fáborky, šipkovaná
  • převlečení za domorodce – krepák, tráva
  • artefiletika na téma – sucho, žízeň, putování
  • výroba nějakého artefaktu (společná) – 1.den např., který nás bude provázet celý týden – může to být maska lva, soška ze dřeva a kůry
  • zvířecí den – pantonima, zvuky (hledání se, honěná na sto způsobů), masky
  • výroba korálů
  • strefování se do koše míčkama
  • sbírání kartiček, které jsou hlídané domorodcem, který je nesmí vidět hýbat se (pro větší)
  • házení si s balonkem s vodou
  • téma může být i voda a ohen, rozdíl těchto dvou živlů
  • zasadit si rostlinku
  • udělat ochutnávku ovoce (exotického)
  • poznávání materiálu se zavřenýma očima (dřevo, písek, kámen,kůra,tráva,voda apod.)
  • uvařit si něco afrického – jen ted nevím coJ - placky?, čaj Foibos
  • překážková dráha - Popovídáme si s dětmi o poušti. Je tam sucho, málo vody, velbloudi. (pokud je k dispozici pískoviště). Rozdělíme děti na dvě skupinky. Uděláme z pískoviště jednu velkou poust. Uděláme kopce, cestičky, překážky (štír, had, tekutý písek ), na jedné straně budou stát děti s kelímkem a kýblem vody. Na druhé straně bude postavená oáza. Ukážeme dětem kudy mají běžet a co mají přeskočit. Vždy poběží s kelímkem plným vodou a úkolem bude nasbírat do oázy, co nejvíce vody.                         

 

3.   TÝDEN – DO AMERIKY ZA INDIÁNY

Pomůcky: obličejové barvy, terakota, burákové máslo, obrázky, americká (cowboyská písnička), pytle, malé obrázky vlaječek

 

Každé ráno začneme s mapou, zopakujeme rozdělení do družin (každé ráno přiřadíme děti jak bude potřeba, vyplníme jméno do tabulky pro lepší orientaci, dáme dětem dle družiny fáborku na ruku)popovídáme o Americe, ukážeme obrázky (indiáni, příroda, vlajka, osobnosti, jídlo..), pustíme si americkou hymnu. Zahrajeme si hru – smícháme obrázky afrika a amerika, děti budou přiřazovat do správných vyrobených nástěnek. U toho si budeme povídat o tom,co je dobře a co ne. Některé z ran si můžeme pustit pohádku (ty Smolíky třeba). Opět, každý den bude zaměřen na něco jiného

 

Artefakt: zub na krku

 

Nápady:

·      hry na indiány a cowboye – šipkovaná (sledovaná), stopování, honění

·      pomalujeme si obličeje, vyrobíme čelenky

·      z terakoty si můžeme vyrobit velký zub na krk

·      naučíme se tanec na některou ze známých písniček amerických (budeme tancovat každý den a na konci se může třeba i vyhodnotit lepší skupina – to ale záleží na tom jak budou chodit děti a jak se nám podaří udržovat rozdělení,jak moc se budou střídat apod.) – ale v případě zájmu by každý pátek mohla být krátká předváděčka pro rodiče zájemce

·      bylo by hezké si uvařit něco amerického, ale typická americká jídla jsou dost nezdravá..pokud by to šlo,tak si můžeme udělat hranolky, ale pro američany je typické i burákové máslo s toustem

·      můžeme uspořádat pout – tzn. Pár disciplín, jako házení do terče míčkem, točení kolem klacíku a běžení k cíli, míčem schození kuželek, soutěž ve skákání v pytli (nebo na míči) apod., za každou disciplínu se budou dostávat umělé peníze, za které se bude moct koupit v poutovém stánku dobroty výrobky, obrázky apod. Každá soutěž bude probíhat jednotlivě, za sebou..jinak by se to nedalo udělatJ - hodilo by se to na pátek na zakončení amerického týdne.

·      V lese, na louce, někde,kde se prostor bude dát dobře kontrolovat, učitelka rozmístí papírky, třeba malé americké vystřihané vlaječky, po družinách na čas (3 min) budou hledat. Kdo najde víc, dostane body.

·      Můžeme se naučit jednoduchou anglickou písničku, pár slovíček apod.

 

 

4.   TÝDEN – U PROTINOŽCŮ – AUSTRÁLIE

 

Pomůcky: australská hudba, buben, oblázky, mušle, písek jemný

 

Každé ráno opět budeme mluvit o mapě, o Austrálii, domorodcích, zvířatech, poušti.

 

Artefakt – kámen

 

Nápady:

  • Australská hudba, tanec, kreslení u ní
  • Klokan – hry se skákáním, na rychlost po skupinách, na babu se skánáním, kreslení klokana
  • Poznávání hmatem, čichem
  • Malování na kameny – bylo by skvělé najít nějaký větší, který bych vyzdobila ve stylu Austrálie, pro děti oblázky
  • Pláž – vyrobit si plážovou koláž (písek, mušle, vystřihané obrázky)
  • Hry, které jsou u předchozích týdnů se dají v obměnách použít i dál
  • Naučíme se mantru Matko země cítím Tě pod nohama i s tanečkem

 

5.   TÝDEN – VÝPRAVA DO VESMÍRU

Pomůcky: alobal, černé čtvrtky, globus, provázek, rostlina, hlína, cvičení pro nůžky, knížka o vesmíru a seriál o vesmíru

 

Každý den bude začínat opět stejně, zde si popovídáme o vesmíru, pustíme dětem nějaký vhodný seriál. Byl jednou jeden vynálezce má jeden díl o vesmíru..Každý den bychom mohli číst a prohlížet knížku,  https://www.pressweb.cz/avizo/18061-putovani-vesmirem-pro-deti .

Artefakt: vyrobená raketa

 

Nápady:

  • globus, aby ho děti viděly, naučily se v něm hledat
  • Pomocí světla a stínu pokusit se ukázat jak funguje den a noc..když je noc,sluníčko svítí na druhé straně globusu (to bude třeba na skupinky)
  • Výroba oblohy – černá čtvrtky, alobal hvězdičky, bílé prstové barvy
  • Výroba planetky – z papíru a lepidla uděláme kuličku, nebo můžeme použit terakotu, zaschlý materiál děti poválí v barvě, namalují, jak budou chtít..planetka bude závěsná
  • Výroba sluníčka 
  • Výroba rakety
  • Artefiletika na téma vesmír
  • Projít všechny planety sluneční soustavy – velikosti, barvy, názvy, ukázat názorně
  • Jeden den speciálně určen slunci jako hvězdě, povídání o ní, proč je tak důležitá. Cvičení s dokreslením slučníka ( spojit tečky a tím dokreslit sluníčko), nácvik kreslení kruhu, vylepování kruhového obrazce papírky)
  • Jeden den určen hlavně naší planetě – práce s globusem, artefiletika na toto téma (děti zavřou oči, dostanou do míček a budou poslouchat povídání o naší planete, že na ní žijí oni, kamarádi, maminka, tatínek, zvířátka, ti všichni se tam vejdou). Míček mohou potom hladit, tisknout,házet si s ním..mohou pak otevřít oči – budeme si povídat o zážitcích (po skupinkách)
  • Taneček na téma živly – malování, poznávání se zavřenýma očima, podobné jako u předchozích
  • Soutěž v posílání planety (děti si lehnou na zem po skupinách za sebou, poslední vstane a s planetkou co nejrychleji běží dopředu a lehne si před prvního a podá mu míček..musí se takhle ořemístit celá skupina co nejrychleji do cíle – určen lanem apod.)
  • Hledání hvězdiček po místnosti, či venku
  • Hra na odvážného kosmonauta – zavázané oči, projde kratinkou trasu bud s paní učitelkou, nebo po provázku ( po třídě, venku)
  • Jeden den se můžeme povídat o mimozemšťanech, děti mohou projevit svou fantazii a namalovat ho – možná hra – v kroužku si budeme za zády posílat míček, jedno dítě bude uprostřed..musí poznat u koho míček zrovna je – ten je poté mimozemšťan
  • Naučíme se slepičí tanec jako tanec mimozemštanu
  • Když bude jedna skupina vykonávat činnost, druhá může zkoušet stříhat ( mám různá procvičovací cvičení na stříhání nůžkami)
  • Také si zasadit rostlinu – práce s hlínou, osaháme si ji, přivoníme, mneme, koulíme atd.


 

NAŠE MALÁ RAKETA
VYLETĚLA DO SVĚTA.
PROLETĚLA DO VESMÍRU,
ABY NAŠLA ČERNOU DÍRU.
ONA SE ZAS VRÁTÍ ZPĚT
NA NÁŠ KRÁSNÝ MODRÝ SVĚT.



 

6.   TÝDEN – TAJEMNÁ ASIE

 

Pomůcky: rýže, bambus + bambusové výhonky, sypaný čaj , mantry vypálit, obrázky se zvířaty, špejle, bonbony

Ukážeme si Asii na mapě, globusu. Ukážeme si na obrázcích obyvatele. Jak jsou jiní a odlišní. Popovídáme si o rozdílech, zkusíme si zešikmit oči, napodobit jazyk. Ukážeme si rozdílné písmo – znaky.

 

Artefakt : poutníkova hůl – vyzdobíme klacek

Nápady:

  • Uvaříme si rýži s čínskou směsí, také sypaný čaj (jiný den) si ukážeme jak se dělá, jíst budeme hůlkama – i na zemi v tureckém seduJ
  • Přineseme do školky bambus + bambusové výhonky
  • Na obrázcích si ukážeme zvířata, která u nás nežijí
  • Pustíme si hudbu a naučíme se taneček
  • Výroba čínského draka 
  • Pustíme si mantru (můžeme si i naučit) s tanečkem..u hudby si děti vymalují dětskou mandalu
  • Indie – obrázky, hudba, uděláme si tečku na čelo, u hudby budeme zkoušet břišní tance

- Cvičení rovnováhy – nošení knížky (mističky apod.) na hlavě

  • Hry s hůlkami (špejlemi): a)na rychlost předávání špejlí kroužek, b)bonbony rozprostřeny – musí ho zvednout špejlemi jako hůlkami.
  • Hry s rýží – přenášení lžičkou na rychlost do kelímku – nebo jen v ruce
  • Hra na draka – všichni se drží za bok, určí se hlava a ocas (na skupinky), ocas bude mít utěrky jako ocásky—loves(samuraj) je bude muset pochytat všechny, ty ocásky
  • Samuraj – opět utěrky, nebo kolíčky…samuraj má zavázané oči..ostatní chtějí ulovit utěrku či kolíček..ale samuraj se jich nesmí dotknout. Všichni musí být úplně potichu

 

7.   TÝDEN – PŘES OCEÁN AŽ K POLU

pomůcky: stará prostěradla, nakreslená mapa, bedýnka s kameny (nazlatit kameny), švihadlo, provaz, láhev, gumičková nit, balonky

Ukážeme si na mapě oceány, ukážeme si mořské živočichy. Pustíme si jejich zvuky, i oceánu. Ráno bude rozcvička ve stylu nácviku plovacích pohybů (žabích), budeme se rochnit ve vodě.

 

Artefakt: pirátská vlajka, loďka, vzkaz v lahvi, kotva

 

Nápady:

  • Ze starých prostěradel si vyrobíme jakoby pirátské šátky
  • Naučíme se veselou lodní písničku, se kterou budeme každý den začínat
  • Vyrobíme si pásku přes oči a dalekohled, rybičku každý udělá a nalepíme na velkou čtvrtku (uděláme si tím akvárko)
  • Lovení ryb – hledání rybek v přírodě
  • Přetahování lanem
  • Přeskakování švihadla v kroužku
  • Skládání mapy (rozstřihaná), podle ní půjdeme někam blízko a dále budeme hledat poklad (zda budou kamínky nabarvené na zlato)
  • Pirátská olympiáda – skok, hod míčem (polínkem), běh, skok v pytli – opět každá bude zvlášť rozlišena věkově
  • Nafukování balonku – budeme cvičit dech, poté si ho děti budou moci namalovat – oči, pusu atd.
  • Tanec mořských víl (s šátky) a pirátů

 

8.   TÝDEN – ZPÁTKY V EVROPĚ

pomůcky: hodně druhů těstovin (na navlákání), červený a přírodní provázek, meloun, olivy, sýr, zelenina, sýry (Francie), mléko, rukavice, puding, piškoty, levandule, zvonek, vypálit písničky pro každou zemi

Ráno si vždy ukážeme vlajku, popovídáme o zemi..kdo ji zná,koho co napadá, kdo tam kdy byl. Ukážeme si obrázky, zahrajeme si poznávačku,kufr, nebo hledačku. Poté začneme hudbou, která se dá pojmout jen jako rozcvička, ale také nácvik nějakého tanečku – to už záleží na paní učitelce.

 

Nápady:

Itálie

  • Vlajky a barva Itálie
  • Pizza a těstoviny (špagety)
  • výroba těstovinových řetězů a ozdobiček
  • Karneval – výroba masek
  • Karneval bude na nějakou známou italskou písničku – O sole mio..
  • Hry – na přesnost – kopnutím se strefit míčkem do prostoru mezi roztaženýma nohama kamaráda (fotbal, symbol itálie)
  • K svačině meloun – pecičky necháme uschnout (pro pozdější použijí – šperky,lepení apod)
  • Relaxace na hudbu moře, vln (před spaním)

 

Španělsko

  • Hudba (kastaněty, kytara) – u ní budeme hodně tleskat a dupat
  • Výroba vějíře k tanci https://cs.detske-hry.com/vejir-z-papiru-12466.htm
  • Býčí zápasy – toreador a býk – ve dvojicích si to s ručníkem, utěrkou předvedeme na Toreador : https://www.youtube.com/watch?v=D8Ult8x-doE
  • Hra také na býčí tématiku – učitelka bude mít na zádech přišpendleny proužky papíru, děti budou muset býka přemoci, musí mu vzít papír ze zad(vždy jen jeden), pokud se ho býk dotkne dvakrát tak vypadává. Jedno dítě bude mít červený šátek – bude zachraňovat ty, které býk bude honit (musí odpoutat šátkem pozornost) …až budou papírky pryč, tak se býkovi červeným šátkem zavážou oči, matador (vybrané dítě) musí býkovi šátek z očí odstranit..aniž by byl zasažen.
  • Jídlo – k jídlu se budou podávat olivy, slaný sýr

 

Francie

  • Hudba – šansony, Je taime
  • Bagety a sýry k jídlu – může být i ochutnávka sýrů
  • Levandule – můžeme si ji opět zasadit a mít takovou malou zahrádkuJ - čuchneme si, řekneme si,co vše se z ní vyrábí
  • Společné zážitkové malování obrazu – skupinky dostanou předkreslený obrázek, barvy na podložce (vždy jen dvě,nebo tři max), stoupnou si nějak do řady, pár metrů před nimi bude pověšená velké čtvrtky (každé skupinka svou, u ní nalepený obrázek). Dopředu se vždy řekne část těla, kterou se bude malovat (pointilismus),spíše tečkovatJ,prst, loket, nos,brada apod. Nebude to na čas a pěkně pomalu, aby se daly děti dobře kontrolovat a pozorovat. Jejich úkolem bude dohromady předělej obrázek na čtvrtku (budou mít jednoduché obrázky, jako kytičku v krajině apod.)

Rakousko

  • rakouské lidové písně – tanečky
  • čokoláda,
  • hory – jodlování, hra s ozvěnou
  • hry na hledání kravičky – uděláme kroužek, uprostřed je pasáček, kterému se v horách ztratila kravička, my všichni jsme hory, jeden z ná bude kravička (bude mít zvonek), pasáček se zavázanýma očima bude muset po zvuku zvonku poznat kravičku mezi horami.
  • Pořídíme rukavici, nalejeme do ní mléko a postupně si každé dítě zkusí „podojit“ trochu mléka

Anglie

  • hudba – hymna, Old mac donald had a farm..nějaké Aj písničky
  • jídlo – uděláme puding s piškoty a ovocem
  • Královny a králové zde vládnou – vyrobíme si koruny
  • Mohli bychom si také zahrát na královnu krásy
  • Hry s míčem, kopání do něj a strefování do branky
  • Mchození kolem židliček na hudbu – kdo zůstane jako poslední vyhraje